Hvad er vigtigheden af ​​design for din fashion blog?

Dit websted er et af de vigtigste aspekter af din fashion blog og online tilstedeværelse, og det er vigtigt, at du designer det rigtigt. Din blog hjemmeside er også stedet, hvor du plejer dine emner samt kategorier for at få en nem og brugervenlig navigation. Så du har ikke råd til webstedsfejl, der kan få dine publikum til at hoppe af din fashion blog.

 

Din fashion blog skal designes med dit publikum for øje og skal sikre, at det giver en god brugeroplevelse. Der er en masse andre fordele ved et godt hjemmesidedesign for både dig og dit publikum.

 

I dette indlæg vil vi diskutere, hvorfor godt hjemmesidedesign er vigtigt fra dit publikums perspektiv.

 

Brand logo

Din blog er en afspejling af dit brand og alt hvad det står for. Det er normalt noget af det første folk kigger på for at lære et brand at kende og er derfor med til at danne det første indtryk.

 

Dine blog designelementer, såsom farver, skrifttyper, billeder osv. danner alle din brandidentitet. Derfor skal du vælge disse elementer omhyggeligt og holde dem konsistente på tværs af din blog.

 

Feks. bruger mange blogs en karakteristiske rød farve på en hvid baggrund. Rød og hvid er normal så farverne på ens logo, indpakning af deres merchant og en masse andre mærkeelementer. Det bevarer denne konsistens, fordi disse to karakteristiske farver repræsenterer mærket, og folk forbinder disse med bloggen.

 

Her er nogle af de webdesignelementer, som du bør vælge omhyggeligt og derefter bruge konsekvent.

Farve

Hvis du allerede har nogle mærkefarver, der stemmer overens med dit logo og andre mærkeidentitetselementer, så bør du også bruge dem på din blog. Men hvis du starter fra bunden, så kan du bruge denne undersøgelse til at forstå farveassociationer.

 

Hvis du for eksempel vil forbinde dit brand med fashion, så skal du bruge farven lyserød. Og hvis du ønsker, at forbrugerne skal tro, at dit brand producerer produkter af høj kvalitet, så kan farven sort hjælpe dig med at danne det billede. På samme måde kan du, afhængigt af hvilke mærkeassociationer du ønsker at danne, vælge dine mærkefarver.

 

Du kan derefter vælge farver, der vækker bestemte følelser eller tanker hos folk. For eksempel er blå den farve, der er mest forbundet med tillid, lyserød med fashion, grøn med naturvenlig og sort med kvalitet.

 

Layout

Som en tommelfingerregel skal du holde dit layout enkelt, rent og designet på en måde, der henleder opmærksomheden på de vigtigste dele.

 

Antallet af menuindstillinger eller elementerne i en rullemenu bør også bestemmes ud fra dine målgruppepræferencer. Du kan eksperimentere med et par forskellige layouts og udføre splittest for at forstå, hvad der fungerer bedst med dit publikum.

 

En rodet og kaotisk blogdesign som er svær at navigere på, påvirker brugervenligheden.

 

En professionel hjemmeside til blog fokuserer ikke kun på produkter og tjenesterne, men har organiseret de forskellige webelementer godt. Brugen af ​​et gitterformat tilføjer yderligere struktur til siden.

Skrifttyper og typografi

Den generelle regel for valg af skrifttype er, at den skal være letlæselig og tydeligt synlig på den baggrundsfarve, du valgte.

 

Det faktiske valg bør dog afhænge af dit publikum. Yngre mennesker foretrækker for eksempel ofte mere sjove og stilfulde skrifttyper. Ældre mennesker foretrækker måske rene og enkle, der er lettere at læse.

 

Din skrifttype skal også afspejle din brandpersonlighed, og om du vil se professionel eller sjov og ungdommelig ud.