Her i artiklen vil vi snakke om hvordan du sikre at du får noget ud af besøgende som besøger dit website.

Der er så mange om buddet i dag, så at drive et website, om det er webshop, affiliate, infoside. Så koster det enten penge via annoncering eller en god omgange SEO, for at få folk til at besøge dit website. Derfor er et af de vigtigste elementer for mange netbutikker at have en popup hvor folk får et tilbud, kan vinde noget eller gratis fragt fx.

Når du har fat i din kundes email, så kan du nemlig kontakte dem via din email marketing. Det er nærmest omkostningsfrit, i forhold til hvis du skal købe dem via annoncering. Derfor anbefaler vi alle at have en form for popup på deres website.

Hvad er en e-mail-popup?

En e-mail-popup er en formular, der vises foran dit websted, når du scroller ned ad siden. Dette giver brugeren mulighed for at tilmelde sig nyhedsbreve eller modtage andre tilbud uden at skulle forlade dit websted. Du kan bruge et af disse popup tools, som gør det nemt for dig at sætte op – Sleeknote som er et Dansk værktøj er verdensmestre i at lave alle typer af popups, på en hvilken som helst side på din blog, og den vil fungere på alle enheder.

Hvordan virker den, og hvad er fordelene ved at bruge en popup?

En popup er et lille vindue, der vises, når en bruger besøger dit websted. Popups kan bruges til at øge engagementet i en e-mailliste, invitere brugere til at tilmelde sig eller foretage køb. Når du opretter en popup til dit websted, udløses den, når en person først går ind på siden, og lukker derefter efter et stykke tid (baseret på, hvor lang tid der er gået) alle de funktioner med hvor den skal placeres og hvor lang tid der skal gå før den kommer frem og hvor mange gange den skal vises på dit site, kan du selv styre gennem Sleeknote.

Få din popup til at se smart ud

Det er vigtigt du gør noget ud af din popup og ikke bare sætter den op på 5 minutter. En popup konverteringsrate kan ligge på alt mellem 0,5 – 10% alt efter hvor bred din målgruppe er og hvor godt dine besøgende kender til din forretning.

Derfor er det vigtigt du designer den smart og med et god budskab. Hver gang vi laver en popup, så bruger vi Canva til at lave billedet til vores popup, i Canva kan du få rigtig mange ideer til hvordan din popup kunne se ud. Derudover ligger der +100.000 forskellige skabeloner til at fra menukort, logo’er, coverbillede på facebook og ja sågar også email headere.

Hver dag du ikke har sat en popup op på din hjemmeside, mister du potentielle kunder i din forretning – som kunne være parate til at købe noget når du sender dit nyhedsbrev ud.